Віталій Луков: про дороги і не тільки…
- Всіх вознесенців наразі найбільше турбує питання ремонту дороги по вулиці Київській. Чи може міська влада вплинути на пришвидшення цього процесу? Адже дорога, яка проходить через все місто, дійсно не в задовільному стані…
Ті кошти, які були виділені з державного бюджету для проведення аварійного ремонту дороги Н-24 вже витрачено. Але зупинити ремонт і залишити дорогу в такому стані, в якому вона знаходить нині –недопустимо.
Я особисто шукаю будь-які можливості та зв’язки задля завершення хоча б аварійного ремонту цієї магістралі, адже саме вона з’єднує різні мікрорайони нашого міста, по ній пересуваються вознесенці на міському пасажирському транспорті та туристи їдуть відпочивати до моря. Тому зараз між міської владою та головою Миколаївської облдержадміністрації Олексієм Савченком йде конструктивний діалог щодо пошуку додаткових коштів на ремонт цієї автомагістралі. Під гарантії Олексія Юрійовича місто може бути тимчасовим співучасником у ремонті Н-24 на поворотній основі. Іншого виходу з цієї ситуації поки що не бачимо. Тільки спільними зусиллями міста та області зможемо привести цю дорогу до належного стану.
Але, маємо врахувати той факт, що у 2018 році завдяки, знову ж таки, плідній співпраці між керівництвами області та міста відбудуться роботи по ремонту каналізаційного колектора за кошти обласного екологічного фонду, що проходить вищевказаною дорогою (ділянка від вул. Осипенка до річки Мертвовод). Проектна документація нині вже на експертизі, тож було б нерозумно цього року вкладати величезні кошти на капітальний ремонт дороги Н-24. Тільки після виконання всіх комунікаційних підземних робіт зможемо висувати пропозицію щодо капітального ремонту вулиці Київської.
- Через місто проходить ще одна регіональна автомагістраль - Р-55, що з’єднує Вознесенськ з Одесою. Керівництво Одеської області наразі робить все можливе, аби до кінця року на їхній території ця дорога була в задовільному стані. Чи планується ремонт дороги Р-55 у нашій області та по місту Вознесенськ?
Тут також не можу не подякувати голові облдержадміністрації Олексію Савченку за підтримку щодо нагального вирішення цього питання. Завдяки нашій спільній активній позиції нещодавно вдалося зібрати за «круглим» столом усіх підприємців-власників кар’єрів, які добувають пісок та щебінь. На цій зустрічі було прийнято рішення про спільну відповідальність за ремонт цієї магістралі. Підприємці будуть надавати всіляку підтримку щодо ремонту дороги Р-55. Тож маємо надію, що вже до кінця цього року до Одеси можна буде їхати не через Миколаїв.
- Яка ситуація з міськими дорогами, які мають ремонтуватися за кошти місцевого бюджету?
На сьогоднішній день ямковий ремонт, який було заплановано на цей рік, зроблено. Зараз на владу йде великий потік критики у зв’язку з тим, що в місті робиться саме ямковий ремонт, а не капітальний. Ми теж розуміємо, що ямковий ремонт – це тимчасове вирішення проблем, але не робити його просто не можна! Якщо зараз ці ямки не заасфальтувати, то через рік вони перетворяться у прірву. Тому ямковий ремонт місцевих доріг – це стримування руйнування дороги повністю.
Звичайно, ремонт доріг потрібно робити великими картами, як були зроблено в поточному році – це два перехрестя: вулиця Михайлівська - ріг провулка Котика Валі та вулиця Кутвицького - ріг вулиці Омеляновича-Павленка. Але на це потрібні значні кошти та професійні підрядники. Взявши до уваги теперішній стан доріг та умови роботи гідних підрядників, у міста на рахунку має бути 10-15 мільйонів гривень для того, аби робити ремонт такими великими картами.
У цьому році ці кошти (більше 10 млн гривень) розподілили між трьома основними об’єктами, які маємо завершити до зими. Це реконструкція загальноосвітньої школи №8 в рамках проекту «Нова освітня школа», завершення реконструкції приміщень під дитячий садок в НВК №3, що на Болгарці, та енергоефективна модернізація будівель педіатричного та хірургічного відділень КП «Комунальне некомерційне підприємство Вознесенська багатопрофільна лікарня» ВМР в рамках проекту ЄС «Зниження рівня енергоспоживання в будівлях лікарні м. Вознесенська».
Повертаючись до доріг зазначу, що, можливо, у разі перевиконання бюджету, у поточному році великими картами ще відремонтуються перехрестя вулиці Михайлівська -ріг вулиці Матросова (ЗОШ №4) та вулиця Героїв України - ріг вулиці Сухомлинського («Катран»). А вже наступного року плануються великі роботи по ремонту доріг.
- Як щодо нових тротуарів по місту? Адже величезна кількість вознесенців пересуваються по місту пішки.
Саме на тротуарах хочеться сконцентрувати увагу і кошти міського бюджету в наступному році. Досвід тротуару з велосипедною смугою, що по вулиці Михайлівській, показав, що такі об’єкти обов’язково потрібні вознесенцям. Дуже приємно бачити, що жителі мікрорайону Натягайлівка масово користуються тротуаром та велосмугою.
В цьому році закінчується будівництво ще 3 тротуарів, якими пересувається значна кількість містян – по вул. Будівельників, вул. 228-ї стрілецької дивізії та вул. Тітова. Кожного разу при виборі об’єктів будівництва доріг чи тротуарів намагаємося вибрати ті, де найбільша прохідність машинами та людьми. Не менш важливою умовою відбору є й те, щоб об’єкти знаходилися в різних мікрорайонах міста.
- У соціальних медіа можна було дізнатися, що Ви нещодавно повернулися з Литви, де були в робочому відрядженні. Якщо можна, поділіться з нами враженнями про побачене. Що корисного для міста дізналися в цій закордонній поїздці?
Метою робочої поїздки було налагодження співпраці з литовськими побратимами. Під час святкування 223-ї різниці нашого міста делегація з м. Скуодаса приїздила до Вознесенська, де було підписано Протокол про наміри співпраці між містами. А вже цього разу в Литві ми з Петрасом Пушинскасом, як міські голови громад, підписали Договір про партнерство та побратимство. Тож вознесенці мають знати, що список побратимів нашого міста поповнився!
У ході закордонного відрядження також відвідали міський мототрек, водоканал, загальноосвітні школи та бібліотеки. Найцікавіше було на очисних спорудах, які побудовано завдяки участі Скуодаса в одному з проектів Європейського Союзу. Побратими люб’язно згодилися надати нам всі деталі, умови участі тощо задля того, аби Вознесенськ мав змогу вивчити подібний досвід.
Також приємною новиною є те, що Вознесенськ та Скуодас мають можливість написати спільний проект за підтримки ЄС. Орієнтовними темами можуть бути: громадянське суспільство, соціальний захист, культурний та спортивний напрямки, обмін талановитою молоддю. Наразі наші спеціалісти чекають, аби ЄС визначилося з точною темою майбутнього спільного проекту.
- Не секрет, що нині про всі новини міста, а особливо про самі гострі, можна дізнатися через Facebook та різноманітні портали, форуми. Наприклад, активісти обговорюють питання кримінальних справ, які відкриті по деяких новозбудованих об’єктах міста. Чи можете Ви це прокоментувати?
Вже 5 років активні громадяни подають заяви до уповноважених органів, за якими ті відкривають кримінальні справи на об’єкти, котрі будуються в місті. Хочу заявити на загал, що по жодному з них не виявлено ніяких кримінальних порушень. Безперечно, якісь помилки можливо й є. Але ні про які зловживання на цих об’єктах з боку відповідальних осіб міської ради не може бути й мови. В цьому я абсолютно впевнений, адже вірю людям, з якими працюю вже не один рік.
Чим ближче до виборів, тим більше буде виливатися негативної інформації. Закликаю вознесенців не робити швидких висновків! Звертайте увагу на тих, хто підписується під звинуваченнями й чого вони досягли у своєму житті. Який авторитет вони мають в громаді та з ким стоять поруч. Критика необхідна, адже вона є важелем самоврядування. А краще, коли поряд з критикою висловлюються конкретні пропозиції або приклади з власного позитивного досвіду.