Про роботу зі зверненнями громадян в Вознесенському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України Миколаївської області у 2018 році
Робота зі зверненнями громадян у Вознесенському об’єднаному управлінні Пенсійного фонду України спрямована на забезпечення громадянам їх конституційного права на звернення відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян». Управлінням забезпечується виконання соціальних стандартів, вживаються заходи щодо поліпшення прийому громадян, створення належних умов для безперешкодного доступу до приміщень управління.
Протягом 2018 року до управління звернулося 439 громадян, в тому числі з письмовими зверненнями – 129. У порівнянні із відповідним періодом минулого року загальна кількість звернень зменшилась на 30 одиниць.
Аналіз порушених громадянами питань свідчить, що найчастіше громадяни звертались щодо роз’яснення норм пенсійного законодавства – 222, виконання рішень суду – 40, правильності призначення та перерахунку пенсій, підвищення розмірів пенсій , визначення права на пенсію – 130 та інші питання – 47, відсоток яких у загальній кількості поставлених питань складає – 11%.
З метою зменшення кількості звернень громадян та запобігання випадкам повторних звернень, в управлінні організовано телефонні «гарячі лінії» для надання відповідей на питання щодо призначення, перерахунків та виплати пенсій. Номери телефонів оприлюднені в засобах масової інформації, у тому числі на сайті міста Вознесенська, Веселинівського, Доманівського, Братського районів, на інформаційних стендах управління.
За 2018 рік на «гарячу» телефонну лінію управління звернулося 824 особи з різних питань пенсійного забезпечення, на які спеціалістами надано відповідні роз’яснення.
Серед організаційних підходів для проведення роз’яснювальної роботи та для упередження збільшення кількості письмових звернень громадян в управлінні проводяться виїзні прийоми. Така форма роботи забезпечує особисте спілкування з громадянами та допомагає оперативному вирішенню пенсійних питань на місці. У свою чергу виїзні прийоми, які здійснюються, є ще однією можливістю розв’язати пенсійні проблеми для мешканців віддалених населених пунктів. Так, за 2018 рік керівництвом управління здійснено 73 виїзних прийоми, на яких було прийнято 211 осіб.
Разом з тим, здійснюються виїзні прийоми до осіб з обмеженими фізичними можливостями, інвалідів по зору та осіб, яким виповнилось 80 і більше років: протягом 2018 року фахівцями управління здійснено виїзд до 31 громадянина.
Для розгляду усних звернень громадян в управлінні організовано особистий прийом відвідувачів, який проводиться у встановлені дні та години, відповідно до затверджених графіків прийому. На особистих прийомах керівництвом прийнято 99 громадян. Із питань, що виникли при проведенні особистого прийому, всі вирішено невідкладно або надано вичерпні роз’яснення.
Крім цього, у доступних для перегляду місцях розміщені інформаційні матеріали, що стосуються діяльності управління, які дають змогу громадянам особисто ознайомитись з діючими законами, знайти відповіді на питання, з якими вони прийшли на консультацію.
Для належного прийому громадян облаштовано чотири громадські приймальні, які працюють за принципом «єдиного вікна» і до яких протягом звітного періоду звернулося 44168 громадян. Фахівцями управління надано консультації, роз’яснення, послуги в тому числі з питань пенсійного забезпечення, з питань обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на всі інші питання, з якими звернулися відвідувачі.
Вознесенським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України налагоджено співпрацю з об’єднаними територіальними громадами Вознесенського, Веселинівського та Доманівського районів на території яких створено 8 пунктів обслуговування громадян для надання спеціалістами управління методичної та консультативної допомоги з питань дотримання законодавства про пенсійне забезпечення згідно переліку адміністративних послуг. Крім того, у Центрах надання адміністративних послуг м.Вознесенська, Вознесенського та Доманівського району створено робочі місця. Загальна кількість наданих послуг на відділених робочих місцях складає – 1370 .
Також обслуговування громадян здійснюється через Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України. За 2018 рік кількість зареєстрованих користувачів складає 7888. За допомогою Веб-порталу громадяни мають можливість отримати інформацію із системи персоніфікованого обліку про накопичення в обліковій картці застрахованої особи, відомості про страховий стаж, розмір пенсійних виплат та інше.
З метою розвитку дистанційного обслуговування громадян в управлінні функціонує online-приймальня громадян із засобами програмного забезпечення «Skype», де запитувачі можуть отримати відповідь на свої питання в електронній формі.
В управлінні створені належні умови для прийому громадян та розгляду їх звернень. Питання щодо організації роботи зі зверненнями громадян знаходиться на контролі у начальника управління. Постійно проводиться робота над підвищенням якості обслуговування громадян, своєчасним реагуванням на проблемні питання, які порушуються у зверненнях, виявленням причин, що їх породжують, усуненням наявних порушень та вжиттям відповідних заходів реагування.