Доступність - запорука комфорту
04 лютого 2021 року о 13-00 годині у приміщенні Комунального закладу «Вознесенський художній музей Є.А. Кібрика» відбулось чергове засідання комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших мало мобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на території Територіальної громади м. Вознесенська.
Особливу увагу було приділено забезпеченню доступності до об’єктів громадського та цивільного призначення, благоустрою, транспортної інфраструктури, дорожнього сервісу та створення доступного середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Комфортне місто передбачає зручність для його мешканців, зокрема й для осіб з інвалідністю. Кожен з нас, проходячи вулицями міста, звертав увагу на пандуси, зроблені з нікельованими поручнями, влаштованими до об’єктів. Але при всій повазі до власників таких об’єктів, аналіз моніторингу показує, що найчастіше до такого пандусу важко або неможливо під’їхати людині в інвалідному візку через розбите або неякісне покриття тротуару, чи відсутність обладнаного виїзду з автостоянки.
Комплексна доступність об’єкту – це не тільки пандус, це як мінімум три критерії: обладнана спеціальним місцем для особи з інвалідністю автостоянка, якісна прилегла територія та, звісно, сам вхід, до якого належить і нормативна ширина отвору дверей, і необхідна висота порогів, не кажучи вже про доступність внутрішньої частини приміщення.
Також, першу і останню сходинку на входах до об’єктів комерційного сектору або державних органів, слід виділяти контрастним кольором, встановлювати таблички ліворуч від входу з шрифтом Брайля, або просто таблички, які вказують на доступність для осіб з інвалідністю даного об’єкта, встановлення звукових маячків, тощо. Це все є допоміжними умовами, які необхідні людям з обмеженим зором, для вільної самостійної орієнтації щодо доступу до об’єкту.
Ще не вирішені питання перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб з вадами зору міським транспортом. Автобуси, маршрутні таксі та платформи залізничного вокзалу не пристосовані до потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб з вадами зору. На сьогодні, на жаль, не вирішено питання стосовно доступності і користування осіб, які пересуваються на візках, пасажирським транспортом (кількість, маршрути пересування, обладнання оповіщувачами зупинок).
Отже, на засіданні комітету були визначені об’єкти, які потребують забезпечення безбар’єрного доступу маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Також, було розглянуто питання виконання в місцях перетину пішохідних шляхів/тротуарів з проїжджої частини пониженого бордюру до 2-4 см на території Територіальної громади м. Вознесенська та запропоновано Управлінню ЖКГ та КБ Вознесенської міської ради включити до плану робіт на 2021 рік. Присутні обмінялися пропозиціями щодо покращення роботи з питань доступності та подолання бар’єрів на території Територіальної громади міста Вознесенська.
Особливу увагу було приділено забезпеченню доступності до об’єктів громадського та цивільного призначення, благоустрою, транспортної інфраструктури, дорожнього сервісу та створення доступного середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Комфортне місто передбачає зручність для його мешканців, зокрема й для осіб з інвалідністю. Кожен з нас, проходячи вулицями міста, звертав увагу на пандуси, зроблені з нікельованими поручнями, влаштованими до об’єктів. Але при всій повазі до власників таких об’єктів, аналіз моніторингу показує, що найчастіше до такого пандусу важко або неможливо під’їхати людині в інвалідному візку через розбите або неякісне покриття тротуару, чи відсутність обладнаного виїзду з автостоянки.
Комплексна доступність об’єкту – це не тільки пандус, це як мінімум три критерії: обладнана спеціальним місцем для особи з інвалідністю автостоянка, якісна прилегла територія та, звісно, сам вхід, до якого належить і нормативна ширина отвору дверей, і необхідна висота порогів, не кажучи вже про доступність внутрішньої частини приміщення.
Також, першу і останню сходинку на входах до об’єктів комерційного сектору або державних органів, слід виділяти контрастним кольором, встановлювати таблички ліворуч від входу з шрифтом Брайля, або просто таблички, які вказують на доступність для осіб з інвалідністю даного об’єкта, встановлення звукових маячків, тощо. Це все є допоміжними умовами, які необхідні людям з обмеженим зором, для вільної самостійної орієнтації щодо доступу до об’єкту.
Ще не вирішені питання перевезення осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб з вадами зору міським транспортом. Автобуси, маршрутні таксі та платформи залізничного вокзалу не пристосовані до потреб осіб з обмеженими фізичними можливостями та осіб з вадами зору. На сьогодні, на жаль, не вирішено питання стосовно доступності і користування осіб, які пересуваються на візках, пасажирським транспортом (кількість, маршрути пересування, обладнання оповіщувачами зупинок).
Отже, на засіданні комітету були визначені об’єкти, які потребують забезпечення безбар’єрного доступу маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста. Також, було розглянуто питання виконання в місцях перетину пішохідних шляхів/тротуарів з проїжджої частини пониженого бордюру до 2-4 см на території Територіальної громади м. Вознесенська та запропоновано Управлінню ЖКГ та КБ Вознесенської міської ради включити до плану робіт на 2021 рік. Присутні обмінялися пропозиціями щодо покращення роботи з питань доступності та подолання бар’єрів на території Територіальної громади міста Вознесенська.
Відділ містобудування та архітектури
апарату Виконавчого комітету
Вознесенської міської ради
апарату Виконавчого комітету
Вознесенської міської ради
Дата публікації: 05.02.2021
0
431