Віталій Луков: «Тільки РАЗОМ ми будемо долати проблеми та створювати комфортні умови проживання в громаді»
Віталій Луков:
«Тільки РАЗОМ ми будемо долати проблеми та створювати комфортні умови проживання в громаді»
Продовжуємо серію інтерв’ю з міським головою.
Сьогодні Віталій Луков відповідає на запитання, з якими до нього звертаються мешканці громади під час особистого прийому, зустрічей за місцем проживання, по дорозі з роботи чи на роботу, а також телефоном.
- Віталій Дмитрович, запитання від мешканців смт. Олександрівка: чи правда, що у Вознесенській лікарні будуть закривати харчоблок? Якщо так, то як будуть харчуватися пацієнти з інших населених пунктів?
- Вознесенська лікарня сьогодні – це підприємство. І як будь-яке підприємство повинно рахувати доходи і видатки.
Доходи складаються з тих коштів, які сплачують пацієнти за надані послуги, або якими держава через Національну Службу Здоров»я розраховується за ті гарантовані послуги, які надаються в лікарнях. Всі ці кошти розподіляються на заробітну плату, медикаменти, енергоресурси. Наша територіальна громада фінансує лише комунальні платежі.
Харчування в лікарні залишиться. Це однозначно. Але треба думати, що робити з харчоблоком, який займає величезну площу та конче потребує ремонту. А це значні кошти. Крім того, це приміщення потрібно опалювати, охороняти, сплачувати за електропостачання. А, може, доцільніше замовляти харчування для лікарні на якійсь фірмі? До речі, в нашому місті дуже розвинена мережа доставки їжі. Тож після отримання відповідних дозволів та узгоджень із санітарною службою можна організувати привозне харчування. Та й треба вже відходити від того, що головний лікар повинен, як заготівельник, їздити по полях та випрошувати овочі та крупи. Це не те, чим він повинен займатися.
Питання актуальне, та остаточне рішення ще не прийняте. Поки що розглядаються пропозиції. Але ще раз повторюсь: пацієнти без харчування не залишаться. Навпаки, будуть створені умови, де за додаткову плату людина зможе собі замовити харчування, причому таке, яке вона хоче і яке відповідатиме соціальному стандарту згідно з протоколом лікування.
Така ж ситуація і з пральнею. Ми плануємо її закрити з метою ефективного використання комунального майна. Розглядаємо питання щодо закупівлі одноразових комплектів білизни, які не потрібно прати, сушити, прасувати. В європейських країнах таке вже запроваджено давно. А у нас більшість пацієнтів приходить до лікарні зі своєю білизною. Від цього потрібно відходити. Все повинно бути направлене на покращення послуг.
- Віталій Дмитрович, давайте поговоримо про автобусні перевезення. Що за проблеми виникли з маршрутом № 33«Ринок-Виноградна-РЕМ»?
- Я виїжджав на зустріч із людьми до Вознесенського РЕМ за їх проханням. Дискусія була непростою, вона стосувалась і освітлення вулиць, і водопостачання, і, звичайно, графіка руху маршруту № 33.
Скажу відверто – маршрут проблемний. Вислухавши пропозиції та побажання вознесенців, я звернувся до керівника АТ «Вознесенськавтотранс» Піпії М. Н., який пообіцяв взяти цей маршрут під особистий контроль так, як він це зробив із маршрутом № 22 «Ринок-Лікарня», в результаті чого за останній місяць на ньому немає проблем.
Тож я сподіваюсь, що так буде і з маршрутом № 33. Ми дещо змінили графік його руху, він буде розміщений на кінцевих зупинках та оприлюднений на сайті.
Звичайно, від перевізника ми вимагаємо надання якісних послуг. Але і перевізника можна зрозуміти, від нього зараз дуже багато вимагається в зв’язку з карантинними заходами. Це і постійна обробка дезінфікуючими засобами салонів транспортних засобів, і перевезення пасажирів у кількості не більше, ніж є сидячих місць. Крім того, 2 місяці підприємство не працювало під час карантину. Це теж негативно позначилося на його економічних показниках.
До того ж, і вартість проїзду у нас вже протягом 3-4 років залишається незмінною. І це при тому, що зросли ціни на матеріали та запчастини, підвищилася мінімальна зарплата. А це все складові тарифу.
Тому ми змушені були разом з перевізником, аби не підвищувати вартість проїзду та зберегти основні маршрути, запровадити тимчасовий графік руху пасажирського транспорту та зняти збиткові рейси. Це на той період, поки економіка міста запрацює. При цьому перевізник повинен дотримуватися графіка руху пасажирського транспорту. А якщо десь будуть виникати питання, як скажімо по маршруту № 33, то ми разом будемо їх відпрацьовувати. Це звичайний робочий процес. Тож давайте разом контролювати, слідкувати, вносити пропозиції. А перевізник, я впевнений, нас підтримає.
Я хотів би окремо зупинитися на питанні функціонування туалетів у місті.
Можливо, це питання й не для обговорення на сторінках газети. Але, все ж таки, люди звертаються, і я мушу дати роз’яснення.
Дійсно, на території міста є платний туалет і він функціонує за рахунок коштів, які збирає за послуги КП «Регспод».
Вартість за користування туалетом – 4 грн. з 1 людини. Із цих коштів сплачується зарплата обслуговуючому персоналу та податки, проводяться розрахунки за водопостачання, каналізацію, електроенергію.
До мене звертаються учасники бойових дій із запитанням, чому у них немає пільги по цій послузі. У відповідь на це питання ми повинні чітко розуміти, що якщо ти не платиш, то за тебе хтось платить. Тобто, якщо державою передбачена гарантованапільга, то держава й компенсує. А громада не має змоги запроваджувати пільги, які не передбачені законом.
До того ж, в центрі міста є й інші туалети, до речі, безкоштовні: у парку Січової Слави, на міському стадіоні. Крім того, жодне підприємство громадського харчування (кафе, ресторани) не має права не пустити людину в свій туалет, звісно, за умови, що ця людина поводиться адекватно. Такі речі передбачені законодавством.
В робочі дні працюють комунальні установи, куди також можна звертатися у разі потреби. І вам не відмовлять.
На третьому мікрорайоні до кінця року ми маємо обладнати туалет за кошти партнерів із США за програмою реконструкції містечка «Казка» та торгівельної площі в районі магазина «Черемшина». Туалет буде комунальний платний.
Ми також планували придбати туалет і на автовокзал, але, на жаль, недоотримання коштів до бюджету в зв’язку з карантином в сумі 12 млн грн не дозволяє нам це зробити.
Є питання щодо користування спортивними майданчиками освітніх закладів в неробочий час та під час канікул.
Зараз в соцмережах обговорюється це питання. Зокрема, стосовно спортмайданчика в ЗОШ № 8.
У нас в кожній школі займаються діти в спортивних секціях, гуртках. Але ніде в жодному разі ви не почуєте, щоб хтось із керівництва шкіл вимагав гроші за користування спортивними майданчиками.
Та якщо група дітей чи дорослих виявить бажання займатися на спортмайданчику школи в позаурочний час, то вони повинні розуміти, що після них повинен хтось прибирати. Тому це питання узгоджується з адміністрацією школи.
Щодо дорослих. Дійсно, їх перебування на території навчальних закладів повинно регламентуватись. Я знаю, що багато дорослих займаються міні-футболом, баскетболом на території шкіл, в спортивній школі. Тож серед них має бути хтось старший чи відповідальний, який повинен звернутися до адміністрації школи та узгодити день і час проведення тренувань. Певен, що вам не відмовлять в цьому. Але вимагати за це кошти, встановлювати тарифи – жоден керівник школи не має права.
Для дітей, які мають бажання займатися спортом на спортмайданчиках шкіл, взагалі немає ніяких проблем. Якщо це вихідний день чи позаурочний час, то треба звернутися до охоронця, який є в кожній школі. Прийдіть, попередьте його, і будь-ласка – грайтеся, тренуйтеся.
В місті багато спортивних об’єктів, які існують для того, щоб займатися спортом. Так, на міському стадіоні є футбольне поле (яке, до речі, найкраще в області), але заняття тут чітко регламентовані.
В більшості загальноосвітніх навчальних закладів (ЗОШ № 3, 5, 8, 10) є футбольні майданчики зі штучним покриттям. В ЗОШ № 6 та на міському стадіоні завершуємо їх ремонт. Залишилися поки що без футбольних майданчиків ЗОШ № 2, 4 та гімназія.
Тож приходьте, тренуйтеся, ніхто вам не має права відмовити в цьому. Окрім, звичайно, випадків порушення порядку чи псування майна.
- Віталій Дмитрович, з 5 вересня стартує виборча кампанія.
- Так, дійсно, і головне завдання місцевої влади – забезпечити її якісне проведення. Це дуже відповідальний період. У нас ніколи не було порушень виборчого процесу, і, сподіваюся, не буде.
Але в цьому році виборцям буде дуже складно розібратися з бюлетенями, які враховують партійні списки. Тому ми будемо зустрічатися з людьми, роз’яснювати процедуру голосування.
Потрібно бути дуже уважним. Вважаю, що в територіальних громадах важливо визначитися, в першу чергу, з прізвищами кандидатів, тих людей, яким ви довіряєте. Тому спочатку не дивіться на списки партій, а уважно читайте прізвища кандидатів від тих чи інших партій. Це дуже важливо, оскільки вибори депутатів місцевих рад проводяться лише за партійними списками. Тоді в бюлетені потрібно зробити 2 відмітки: першу – за партію, а другу, в цій же графі, де ви поставили відмітку за партію, потрібно поставити відмітку за одного з п’яти кандидатів у депутати місцевої ради від цієї ж партії.
Якщо ж відмітка буде за одну партію, а кандидата оберете з іншої партії, то такий бюлетень буде недійсним.
Я буду особисто роз’яснювати. Не про те, як обирати міського голову, а про те, як дотриматися процедури голосування, розібратися з формою бюлетенів. Тобто не кого, а – як. Щоб люди змогли зробити свій вибір свідомо.
Складна процедура. Велике навантаження буде на дільничні виборчі комісії. Але головне – щоб всі прийшли на виборчі дільниці та свідомо зробили свій вибір.
- А Ви будете балотуватися на посаду міського голови?
- Так. Буду балотуватися. Розумію, буде не просто. Але у мене є передчуття, що разом в громадіможна зробити ще багато. Та й зроблено за останні роки немало. Достатньо подивитися лише на декілька об’єктів: ЗОШ № 3, ЗОШ № 8, ЗОШ № 10, Вознесенську лікарню, музей, каналізаційний колектор тощо. Думаю, що мені буде про що звітувати перед людьми.
Нам потрібно й надалі направляти зусилля на використання сонячної енергії на насосних станціях. У нас є дуже гарний показовий об’єкт – сонячні колектори потужністю 50 кВт в районі сирзавода, який ми побудували завдяки співпраці за норвезьким проектом. Об’єкт зараз в процесі експлуатації. Маємо значне зменшення обсягів закупівлі електроенергії, тож будемо й надалі працювати в цьому напрямку. Це поки що на тариф не впливає. Але при збільшенні потужності сонячних колекторів та зменшенні обсягів закупівлі електроенергії можна розраховувати на здешевлення питної води. Тобто, ми знайшли той спосіб, який сприяє зменшенню тарифу.
Зараз шукаємо кошти на збільшення кількості сонячних колекторів з таким розрахунком, щоб вийти на потужність 300 кВт. Загалом, нам потрібно 6 млн грн, щоб перевести всі насосні станції водоканалу на сонячну електроенергію в денний час.
І ще одне. Як я вже говорив раніше в своїх інтерв’ю, наше місто виграло проєкт на проведення повної автоматизації та диспетчеризації процесів видобування та подачі води, а також ревізії скважин – по Ташлицькій програмі. Це кошти, які йдуть на соціальні зобов’язання «Енергоатому» перед населеними пунктами, що розташовані поблизу небезпечних об’єктів. Мається на увазі ЮУ АЕС. У всіх країнах світу здійснюється компенсація, якщо громади розташовані у безпосередній близькості до небезпечних об’єктів, вищим рівнем життя.
Так само згідно із законодавством передбачено і у нас. Але, на жаль, держава не завжди виконує свої зобов’язання. Ми замовили проєкт по повній автоматизації, диспетчеризації, а також ревізії скважин. Все це мало призвести до значної економії енергоресурсів під час добування і подачі води, а головне – до зменшення росту, а можливо, і до зниження тарифу на воду. Але з минулого року роботи за цим проєктом «заморозили». Тобто, ми витратили кошти на проєкт, облдержадміністрація провела конкурс на визначення підрядної організації. Підрядна організація завезла обладнання, приступила до виконання робіт. А держава припинила фінансування. Зараз заборгованість перед підрядною організацією складає 10 млн грн. А чекати ми не маємо права, бо кожен день затримки фінансування та виконання робіт може призвести до здорожчання проєкту, а це недопустимо.
Тому ми відправили повідомлення в Київ про пікет міського голови та директора КП «Водопостачання м. Вознесенська» – 3 вересня. Тож поїдемо в столицю і будемо вимагати від Енергоатому виконання взятих перед громадою зобов’язань.
При цьому я відповідально заявляю, що міською владою виконано величезний комплекс підготовчих робіт, щоб тариф на воду у Вознесенську був не найвищий. Це проєкти, про які йшла мова вище, тобто диспетчеризація і автоматизація процесів подачі питної води, заміна насосів на більш економічні, будівництво сонячних колекторів.
Будемо відстоювати своє право і свої позиції. Громада міста заслуговує на те, щоб, знаходячись поблизу небезпечного об’єкта, отримати більш комфортні умови проживання, і, зокрема, - здешевлення тарифу на водопостачання. А моє завдання – захищати інтереси громади.
Ми маємо досвід спільної роботи на благо громади. Тож і надалі тільки разом ми будемо долати проблеми та створювати комфортні умови проживання.