Медичні працівники - не цілодобовий сервіс, а такі ж самі люди, як і ви!
Будь-яка амбулаторія, де пацієнт обрав свого лікаря, має чітко визначені години роботи. Ніхто не приходить під двері медичного закладу о шостій ранку чи опівночі. Але деякі пацієнти телефонують своєму сімейному лікарю або терапевту на мобільній у такі вочевидь неробочі години. Це – неправильно. Адже на відміну від невідкладної допомоги, послуги, які надають лікарі та лікарки первинної ланки, не відносяться до екстрених.
Зверніть увагу, ваш лікар або лікарка:
- є людиною, а не цілодобовим сервісом;
- має визначені робочі години та вихідні;
- має право обирати спосіб зв’язку з пацієнтом;
- може призначити час і дату прийому пацієнту;
- має право вирішувати, чи є реальна потреба у виклику додому чи можна проконсультувати дистанційно.
Звичайно, сьогодні, під час боротьби з коронавірусною інфекцією значно зросла роль та потреба українців в сімейному лікареві. Адже при симптомах COVID-19 потрібно телефонувати до свого лікаря, щоб він оцінив стан пацієнта та визначив необхідність й терміни проведення тестування мобільною бригадою. Під час домашнього лікування з підтвердженим COVID також необхідно тримати зв’язок з сімейним лікарем або медичною сестрою, щоб контролювати самопочуття. Але комунікації з лікарем мають відповідати нормам етики та здоровому глузду.
Відомості | Графік роботи |
АЗПСМ №1 АЗПСМ №2 вул. 228-ї стрілецької дивізії, 26 | понеділок- п‘ятниця з 8.00 до 14.00, черговий лікар до 17.00 субота- неділя з 8.00 до 14.00 черговий лікар |
АЗПСМ №3 вул. Київська, 218 | понеділок-п‘ятниця з 8.00 до 14.00, черговий лікар до 17.00 субота-неділя з 8.00 до 14.00 черговий лікар |
|
Пропонуємо кілька порад, які допоможуть побудувати довготривалі комунікації з вашим лікарем на засадах взаємоповаги:
1. Якщо лікар надав свій номер мобільного, поцікавтесь, в які часи зручно дзвонити або писати та з якими питаннями.
2. Перед тим як дзвонити лікареві, подивіться на годинник. В ідеалі час дзвінків має збігатися з часом роботи вашої амбулаторії або особистою домовленістю з Вашим лікарем.
3. Починайте розмову або текстове повідомлення з нагадування, хто ви (адже лікар не здатен пам’ятати всіх пацієнтів) та відразу переходьте до суті питання. Не відправляйте лікареві аудіо, відео-повідомлень (якщо ви не узгодили такий формат заздалегідь).
4. Невідкладна ситуація потребує невідкладної допомоги, а це або дзвінок на 103, або самостійне відвідування тієї лікарні, яка надає медичну допомогу цілодобово. Вас приймуть без електронного направлення у разі, якщо випадок не може чекати.
5. У вихідні у вашій амбулаторії працює черговий лікар та медична сестра. Завжди можна звернутись туди перш, ніж турбувати свого лікаря дзвінком у його вихідний.
Не плутайте сімейного лікаря з психологом. Поважайте право вашого лікаря на відпочинок і не турбуйте його з метою “поговорити”.
З повагою та турботою про вас КП «КПН Вознесенський МЦ ПМСД»
ваші лікарі та адміністрація.