Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ДП НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ»
Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "НАЦІОНАЛЬНА АТОМНА ЕНЕРГОГЕНЕРУЮЧА КОМПАНІЯ "ЕНЕРГОАТОМ" 24584661
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 01032, місто Київ, вул.Назарівська, будинок 3 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика. Планована діяльність полягає у спорудженні в районі розташування Південноукраїнської АЕС та введенні в експлуатацію енергоблоку № 5 із реактором АР1000 проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт виробництва компанії Вестінгаус (Westinqhouse Electric Company, USA). Установка AP1000 це новітній водно-водяний двоконтурний реактор з водою під тиском (Pressurized Water Reactor, PWR) модульної конструкції з підвищеними пасивними системами безпеки, вдосконаленими системами захисту і засобами контролю та здатністю працювати в маневровому режимі. АР1000 перший реактор покоління III+ сертифікований Комісією з ядерного регулювання США (Nuclear Regulatory Commission, NRC). Технічна альтернатива 1. Будівництво на промисловому майданчику філії ВП «Південноукраїнська АЕС» та введення в експлуатацію енергоблоку № 5 з реакторною установкою АР1000 виробництва компанії Вестінгаус. Технічна альтернатива 2. Технічна альтернатива не розглядається.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Миколаївська обл. Вознесенський р-н Южноукраїнськ 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Миколаївська, Одеська, Вінницька, Кіровоградська, Черкаська, Херсонська, Дніпропетровська.
Місце провадження планованої діяльності:
територіальна альтернатива 1.
Миколаївська обл. Вознесенський р-н Южноукраїнськ .
Нове будівництво на промисловому майданчику Південноукраїнської АЕС за межами її існуючого захисного периметру та введення в експлуатацію енергоблоку № 5 із водно-водяним двоконтурним реактором з водою під тиском АР 1000 виробництва компанії Вестінгаус проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Рівненська обл. Вараський р-н Вараш . Нове будівництво на існуючому промисловому майданчику Рівненської АЕС та введення в експлуатацію енергоблоку із водно-водяним двоконтурним реактором з водою під тиском АР 1000 виробництва компанії Вестінгаус проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт. (Рівненська обл., Вараський р-н, м. Вараш).
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічним обґрунтуванням провадження планованої діяльності є посилення енергетичної незалежності держави, забезпечення населення та промисловості електричною енергією.
Реалізація проекту має загальнонаціональне значення, передбачає залучення великої кількості місцевих підрядних організацій, що забезпечить створення нових робочих місць, завантаження виробничих потужностей та економічний розвиток країни. У процесі здійснення діяльності плануються витрати на соціальний розвиток регіону у розмірі до 10 відсотків від вартості проєкту будівництва енергоблоку.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Будівництво енергоблоку № 5 на майданчику Південноукраїнської АЕС проєктною електричною потужністю 1100 МВт, тепловою потужністю - 3400 МВт. Планується застосування реакторної установки типу АР1000 покоління ІІІ+, із системами пасивної безпеки, ліцензованої Комісією з ядерного регулювання США. Установка АР1000 є двоконтурним реактором з водою під тиском (PWR). Проектний термін експлуатації - 60 років.
Площа майданчику проектування енергоблоку № 5 на майданчику Південноукраїнської АЕС складає - 58 га, площа забудови - 160 тис. м2.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Дотримання екологічних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівельних й територіальних обмежень планованої діяльності згідно з діючими нормативними документами.
Екологічні обмеження: при експлуатації об’єкту - дотримуватись нормативів чинного природоохоронного законодавства; по радіаційному впливу - дотримання вимог НРБУ-97 та чинних радіаційних регламентів по атмосферному повітрю – забезпечення дотримання гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених міст; по водному середовищу – дотримання розмірів прибережних захисних смуг, нормативів скидів забруднюючих речовин та гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин; по акустичному впливу – забезпечення дотримання допустимих рівнів шуму; по ґрунтах та ґрунтових водах - захист від забруднення неочищеними стічними водами та відходами; по поводженню з відходами – дотримання вимог Закону України «Про управління відходами»; забезпечення розміщення відходів у навколишньому середовищі екологічно безпечним способом; передача відходів на оброблення спеціалізованим підприємствам, які мають відповідну дозвільну документацію; виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів.
Санітарно-гігієнічні обмеження: експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними санітарно-гігієнічними нормами та правилами; дотримання вимог до організації санітарнозахисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96); дотримання допустимого акустичного (шумового) забруднення відповідно до вимог ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму».
Інші обмеження: дотримання правил пожежної безпеки; обмеження містобудівного характеру, що встановлюються на основі ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів антропогенного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, радіаційних регламентів тощо.
Територіальні обмеження визначені містобудівною, інженерно-транспортною та промисловою інфраструктурою (забудовою), яка склалася на території планованої діяльності та поряд з нею.
Використання земельних площ в межах земельної ділянки, наданої у користування у відповідності з вимогами чинного законодавства. Додаткове відчуження земель не планується.
щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
У зв'язку з тим, що будівництво планується в межах існуючого проммайданчика АЕС, необхідність еколого-інженерної підготовки і захист території відсутні.
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Оскільки будівництво енергоблоку № 5 виконується на проммайданчику діючої АЕС, містобудівні обмеження відсутні.
При проєктуванні буде реалізовано систему глибоко ешелонованого захисту, що забезпечує функціонування важливих систем безпеки, зокрема - ядерної та радіаційної.
Будівництво енергоблоку буде здійснюватися з дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
З метою мінімізації шкідливого впливу на довкілля, будуть передбачені організаційні, технологічні та технічні рішення щодо комплексу захисних, відновлювальних, охоронних, компенсаційних та ресурсозберігаючих заходів, які гарантують належні рівні екологічної безпеки під час будівельних робіт: - заходи для збереження природних ресурсів (збереження і раціональне використання земельних, водних, енергетичних, паливних ресурсів, повторне використання ресурсів); - архітектурно-будівельні та планувальні рішення; - заходи щодо мінімізації радіаційного впливу на довкілля; - заходи для мінімізації нерадіаційного впливу на довкілля; - заходи для мінімізації утворення відходів; - системи моніторингу стану довкілля: о система радіаційного контролю на майданчику АЕС, у межах СЗЗ та ЗС: система спостережень за станом атмосферного повітря, поверхневих та підземних вод, геологічними процесами і ґрунтами, основами будівель і споруд на майданчику АЕС. щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1.
Вплив на регіональні кліматичні умови не прогнозується.
Вплив на клімат місцевості та повітряне середовище очікується за рахунок локального підвищення температури повітря і поширення водяної пари під час експлуатації градирень.
Радіаційні впливи не змінюються при умові дотримання проєктних вимог щодо безпеки експлуатації енергоблоку.
Поширення викидів забруднюючих речовин, які перевищують дозволені граничні рівні, за межі проммайданчику не очікується.
Додатковий до існуючого вплив на водне середовище р. Південний Буг та інших природних водойм не прогнозується.
Діючі ліміти водокористування філії ВП «Південноукраїнська АЕС» не змінюються.
Очікується збільшення безповоротних втрат води на випаровування з Ташлицької технологічної водойми, що може призвести до збільшення солевмісту водойми. Додатковий вплив на геологічне середовище, рельєф, ґрунти, рослинний і тваринний світ не прогнозується. Об’єкти природно-заповідного фонду, об’єкти та території історичної та культурної спадщини у зоні потенційного впливу діяльності відсутні; вирубка зелених насаджень не передбачається.
Негативні впливи на навколишнє соціальне середовище не передбачаються; очікується позитивний вплив на економіку держави за рахунок збільшення енергогенерації на Південноукраїнській АЕС.
Вплив на здоров’я та умови проживання населення не зазнає змін порівняно з існуючим рівнем.
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види ймовірного впливу на довкілля можливі в межах території провадження планованої діяльності - на промисловому майданчику та СЗЗ філії «ВП Південноукраїнська АЕС»: - фізичні (радіаційні) впливи; - атмосферне повітря; - водні ресурси (підземні, поверхневі); - клімат і мікроклімат; - геологічне середовище; - земельні ресурси, ґрунти; - рослинний і тваринний світ; - об'єкти природно- заповідного фонду. щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія 2 Теплові електростанції Теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, пари і гарячої води тепловою потужністю 50 мегават і більше з використанням органічного палива, атомні електростанції та інші ядерні реактори, включаючи будівництво, виведення (зняття) з експлуатації таких електростанцій або реакторів (крім дослідницьких установок для виробництва і конверсії ядерного палива та сировини для одержання вторинного ядерного палива, матеріалів, що діляться та відтворюються, потужність яких не перевищує 1 кіловат постійного теплового навантаження);"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Наявні підстави Суміжні держави, довкілля яких потенційно може зазнати негативного транскордонного впливу: Польща, Словаччина, Румунія, Угорщина, Молдова.
З усіх видів транскордонного впливу значимим є радіаційний.
При нормальних умовах будівництва і експлуатації радіаційний вплив на населення та навколишнє середовище суміжних держав прогнозується таким, яким можна знехтувати у порівнянні з фоновим рівнем.
Під час здійснення процедури з оцінки впливу на довкілля буде виконана оцінка наслідків транскордонного переносу радіонуклідів для максимальної проектної аварії і розширених проектних умов.
Країни на які потенційно розповсюджується вплив від планованої діяльності , 11.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, визначений ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-УШ від 23 травня 2017 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.
Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення).
Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних.
Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Закон України (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Верховною Радою України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35., OVD@mepr.gov.ua., (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Заступник директора Департаменту екологічної оцінки, начальник відділу оцінки впливу на довкілля Грицак Олена Анатоліївна. (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}
1. Інформація про суб’єкта господарювання.
Україна, 01032, місто Київ, вул.Назарівська, будинок 3 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристика. Планована діяльність полягає у спорудженні в районі розташування Південноукраїнської АЕС та введенні в експлуатацію енергоблоку № 5 із реактором АР1000 проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт виробництва компанії Вестінгаус (Westinqhouse Electric Company, USA). Установка AP1000 це новітній водно-водяний двоконтурний реактор з водою під тиском (Pressurized Water Reactor, PWR) модульної конструкції з підвищеними пасивними системами безпеки, вдосконаленими системами захисту і засобами контролю та здатністю працювати в маневровому режимі. АР1000 перший реактор покоління III+ сертифікований Комісією з ядерного регулювання США (Nuclear Regulatory Commission, NRC). Технічна альтернатива 1. Будівництво на промисловому майданчику філії ВП «Південноукраїнська АЕС» та введення в експлуатацію енергоблоку № 5 з реакторною установкою АР1000 виробництва компанії Вестінгаус. Технічна альтернатива 2. Технічна альтернатива не розглядається.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.
Миколаївська обл. Вознесенський р-н Южноукраїнськ 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності.
Миколаївська, Одеська, Вінницька, Кіровоградська, Черкаська, Херсонська, Дніпропетровська.
Місце провадження планованої діяльності:
територіальна альтернатива 1.
Миколаївська обл. Вознесенський р-н Южноукраїнськ .
Нове будівництво на промисловому майданчику Південноукраїнської АЕС за межами її існуючого захисного периметру та введення в експлуатацію енергоблоку № 5 із водно-водяним двоконтурним реактором з водою під тиском АР 1000 виробництва компанії Вестінгаус проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.
Рівненська обл. Вараський р-н Вараш . Нове будівництво на існуючому промисловому майданчику Рівненської АЕС та введення в експлуатацію енергоблоку із водно-водяним двоконтурним реактором з водою під тиском АР 1000 виробництва компанії Вестінгаус проєктною електричною потужністю 1,1 ГВт. (Рівненська обл., Вараський р-н, м. Вараш).
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічним обґрунтуванням провадження планованої діяльності є посилення енергетичної незалежності держави, забезпечення населення та промисловості електричною енергією.
Реалізація проекту має загальнонаціональне значення, передбачає залучення великої кількості місцевих підрядних організацій, що забезпечить створення нових робочих місць, завантаження виробничих потужностей та економічний розвиток країни. У процесі здійснення діяльності плануються витрати на соціальний розвиток регіону у розмірі до 10 відсотків від вартості проєкту будівництва енергоблоку.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо).
Будівництво енергоблоку № 5 на майданчику Південноукраїнської АЕС проєктною електричною потужністю 1100 МВт, тепловою потужністю - 3400 МВт. Планується застосування реакторної установки типу АР1000 покоління ІІІ+, із системами пасивної безпеки, ліцензованої Комісією з ядерного регулювання США. Установка АР1000 є двоконтурним реактором з водою під тиском (PWR). Проектний термін експлуатації - 60 років.
Площа майданчику проектування енергоблоку № 5 на майданчику Південноукраїнської АЕС складає - 58 га, площа забудови - 160 тис. м2.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
Дотримання екологічних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, містобудівельних й територіальних обмежень планованої діяльності згідно з діючими нормативними документами.
Екологічні обмеження: при експлуатації об’єкту - дотримуватись нормативів чинного природоохоронного законодавства; по радіаційному впливу - дотримання вимог НРБУ-97 та чинних радіаційних регламентів по атмосферному повітрю – забезпечення дотримання гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених міст; по водному середовищу – дотримання розмірів прибережних захисних смуг, нормативів скидів забруднюючих речовин та гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин; по акустичному впливу – забезпечення дотримання допустимих рівнів шуму; по ґрунтах та ґрунтових водах - захист від забруднення неочищеними стічними водами та відходами; по поводженню з відходами – дотримання вимог Закону України «Про управління відходами»; забезпечення розміщення відходів у навколишньому середовищі екологічно безпечним способом; передача відходів на оброблення спеціалізованим підприємствам, які мають відповідну дозвільну документацію; виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів.
Санітарно-гігієнічні обмеження: експлуатацію об’єкта здійснювати згідно з чинними санітарно-гігієнічними нормами та правилами; дотримання вимог до організації санітарнозахисної зони відповідно до Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96); дотримання допустимого акустичного (шумового) забруднення відповідно до вимог ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму».
Інші обмеження: дотримання правил пожежної безпеки; обмеження містобудівного характеру, що встановлюються на основі ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій».
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів антропогенного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, радіаційних регламентів тощо.
Територіальні обмеження визначені містобудівною, інженерно-транспортною та промисловою інфраструктурою (забудовою), яка склалася на території планованої діяльності та поряд з нею.
Використання земельних площ в межах земельної ділянки, наданої у користування у відповідності з вимогами чинного законодавства. Додаткове відчуження земель не планується.
щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1.
У зв'язку з тим, що будівництво планується в межах існуючого проммайданчика АЕС, необхідність еколого-інженерної підготовки і захист території відсутні.
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Оскільки будівництво енергоблоку № 5 виконується на проммайданчику діючої АЕС, містобудівні обмеження відсутні.
При проєктуванні буде реалізовано систему глибоко ешелонованого захисту, що забезпечує функціонування важливих систем безпеки, зокрема - ядерної та радіаційної.
Будівництво енергоблоку буде здійснюватися з дотриманням вимог природоохоронного законодавства.
З метою мінімізації шкідливого впливу на довкілля, будуть передбачені організаційні, технологічні та технічні рішення щодо комплексу захисних, відновлювальних, охоронних, компенсаційних та ресурсозберігаючих заходів, які гарантують належні рівні екологічної безпеки під час будівельних робіт: - заходи для збереження природних ресурсів (збереження і раціональне використання земельних, водних, енергетичних, паливних ресурсів, повторне використання ресурсів); - архітектурно-будівельні та планувальні рішення; - заходи щодо мінімізації радіаційного впливу на довкілля; - заходи для мінімізації нерадіаційного впливу на довкілля; - заходи для мінімізації утворення відходів; - системи моніторингу стану довкілля: о система радіаційного контролю на майданчику АЕС, у межах СЗЗ та ЗС: система спостережень за станом атмосферного повітря, поверхневих та підземних вод, геологічними процесами і ґрунтами, основами будівель і споруд на майданчику АЕС. щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1.
Вплив на регіональні кліматичні умови не прогнозується.
Вплив на клімат місцевості та повітряне середовище очікується за рахунок локального підвищення температури повітря і поширення водяної пари під час експлуатації градирень.
Радіаційні впливи не змінюються при умові дотримання проєктних вимог щодо безпеки експлуатації енергоблоку.
Поширення викидів забруднюючих речовин, які перевищують дозволені граничні рівні, за межі проммайданчику не очікується.
Додатковий до існуючого вплив на водне середовище р. Південний Буг та інших природних водойм не прогнозується.
Діючі ліміти водокористування філії ВП «Південноукраїнська АЕС» не змінюються.
Очікується збільшення безповоротних втрат води на випаровування з Ташлицької технологічної водойми, що може призвести до збільшення солевмісту водойми. Додатковий вплив на геологічне середовище, рельєф, ґрунти, рослинний і тваринний світ не прогнозується. Об’єкти природно-заповідного фонду, об’єкти та території історичної та культурної спадщини у зоні потенційного впливу діяльності відсутні; вирубка зелених насаджень не передбачається.
Негативні впливи на навколишнє соціальне середовище не передбачаються; очікується позитивний вплив на економіку держави за рахунок збільшення енергогенерації на Південноукраїнській АЕС.
Вплив на здоров’я та умови проживання населення не зазнає змін порівняно з існуючим рівнем.
щодо технічної альтернативи 2.
Технічна альтернатива не розглядається. щодо територіальної альтернативи 1.
Сфера, джерела та види ймовірного впливу на довкілля можливі в межах території провадження планованої діяльності - на промисловому майданчику та СЗЗ філії «ВП Південноукраїнська АЕС»: - фізичні (радіаційні) впливи; - атмосферне повітря; - водні ресурси (підземні, поверхневі); - клімат і мікроклімат; - геологічне середовище; - земельні ресурси, ґрунти; - рослинний і тваринний світ; - об'єкти природно- заповідного фонду. щодо територіальної альтернативи 2.
Аналогічно до територіальної альтернативи 1.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”).
Перша категорія 2 Теплові електростанції Теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, пари і гарячої води тепловою потужністю 50 мегават і більше з використанням органічного палива, атомні електростанції та інші ядерні реактори, включаючи будівництво, виведення (зняття) з експлуатації таких електростанцій або реакторів (крім дослідницьких установок для виробництва і конверсії ядерного палива та сировини для одержання вторинного ядерного палива, матеріалів, що діляться та відтворюються, потужність яких не перевищує 1 кіловат постійного теплового навантаження);"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав).
Наявні підстави Суміжні держави, довкілля яких потенційно може зазнати негативного транскордонного впливу: Польща, Словаччина, Румунія, Угорщина, Молдова.
З усіх видів транскордонного впливу значимим є радіаційний.
При нормальних умовах будівництва і експлуатації радіаційний вплив на населення та навколишнє середовище суміжних держав прогнозується таким, яким можна знехтувати у порівнянні з фоновим рівнем.
Під час здійснення процедури з оцінки впливу на довкілля буде виконана оцінка наслідків транскордонного переносу радіонуклідів для максимальної проектної аварії і розширених проектних умов.
Країни на які потенційно розповсюджується вплив від планованої діяльності , 11.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, визначений ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-УШ від 23 травня 2017 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості.
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.
Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення).
Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних.
Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності.
Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Закон України (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Верховною Радою України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35., OVD@mepr.gov.ua., (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Заступник директора Департаменту екологічної оцінки, начальник відділу оцінки впливу на довкілля Грицак Олена Анатоліївна. (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}
Дата публікації: 18.11.2024
0
33
---